Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

Άρθρο: Τα Trends του 2014

Καθώς πλησίαζε το 2014, η μεγαλύτερη πλατφόρμα επαγγελματιών, το LinkedIn, ζήτησε από τους ονομαζόμενους «Top Influencers», να αποτυπώσουν την “μεγάλη ιδέα του 2014”, εννοώντας να εξηγήσουν το τι πιστεύουν ότι θα καθορίσει την ερχόμενη χρονιά στον επιχειρηματικό κόσμο. Τα συμπεράσματα ήταν πολύ σημαντικά κι έδωσαν το στίγμα μιας δύσκολης και απαιτητικής εποχής που μαστίζεται από την οικονομική κρίση σε παγκόσμιο  επίπεδο. Τα αποτελέσματα ήταν τα εξής:



Θα είναι η χρονιά της Επιχειρηματικότητας. 
Η τεχνολογία έχει εξελιχθεί με ραγδαίους ρυθμούς και έχει ενσωματωθεί πλήρως με τον επιχειρηματικό κόσμο, όχι μόνο στην έναρξη  μιας εταιρείας αλλά και στην εξέλιξη της. Κονδύλια ευρωπαϊκά και μεγάλα funds, στηρίζουν τους μελλοντικούς επιχειρηματίες, αρκεί να οι ίδιοι να έχουν όρεξη να διαμορφώσουν τους κανόνες της αγοράς μέσα από την καινοτομία και εξωστρέφεια. Ο Richard Branson, πρόεδρος του Virgin Group, σχολίασε ότι πλέον τα κόστη για να στηθεί μια επιχείρηση είναι ελάχιστα σε σχέση με αυτά που ίσχυαν πριν από 5-10 χρόνια και μάλιστα υπάρχουν διαθέσιμα εργαλεία που βοηθάνε στο μέγιστο τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ελαχιστοποιώντας την απόσταση από τα μεγαθήρια. Αυτά τα ζητήματα αναλύθηκαν στο Εργαστήριο Επιχειρηματικότητας που είχε διοργανώσει το Business School του Mediterranean College Θεσσαλονίκης, τον Απρίλιο του 2013, προετοιμάζοντας τους συμμετέχοντες στο κομμάτι της Επιχειρηματικότητας και ειδικότερα στα διάφορα μοντέρνα εργαλεία που πρέπει να γνωρίζει κάποιος πριν ακόμα ξεκινήσει μια επιχείρηση

Απαραίτητη η Αλλαγή του τρόπου λειτουργίας των Πανεπιστημίων.
Πλέον δεν αρκεί κάποιος απλά να  αποκτήσει ένα πτυχίο βασιζόμενος μόνο στις γνώσεις των βιβλίων ή και στην καλή απόδοση στις εξετάσεις. Στον σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο χρειάζεται κριτική ανάλυση και σκέψη η οποία προέρχεται πρωτίστως από την εκπόνηση απαιτητικών εργασιών (και όχι εξετάσεων) και δευτερευόντως από την επαφή των φοιτητών με την αγορά εργασίας κατά την διάρκεια των σπουδών τους. Ο Jeff Selingo, higher education expert, τονίζει ότι οι εν δυνάμει φοιτητές πρέπει να επιλέγουν το ίδρυμα που θα σπουδάσουν βάση συγκεκριμένων παροχών και μαθησιακών διαδικασιών. Τα ιδρύματα οφείλουν να εστιάσουν στο να φέρουν τα στελέχη μέσα στις αίθουσες όχι μόνο για μια στείρα ομιλία αλλά κυρίως για να μεταδώσουν τα λάθη που έχουν κάνει οι ίδιοι στο παρελθόν και τι τρόπους επίλυσης χρησιμοποίησαν. Το Mediterranean College Θεσσαλονίκης, αξιοποιώντας την μακρόχρονη εμπειρία στα εκπαιδευτικά δρώμενα, υλοποίησε το 2013 δεκάδες ομιλίες από καταξιωμένα στελέχη της αγοράς ενώ για το 2014 έχουν ήδη δρομολογηθεί επισκέψεις σε εταιρείες leader στον κλάδο τους, ομιλίες από στελέχη, workshop πάνω σε σύγχρονες επαγγελματικές δεξιότητες καθώς και εστιασμένες εκπαιδεύσεις πάνω στα κρίσιμα ζητήματα του Επιχειρείν

Οι εργοδότες θα αξιοποιήσουν περισσότερο το διαδίκτυο για εύρεση πληροφοριών για τα μελλοντικά στελέχη.
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ένα αναπόσπαστο μέρος της παγκόσμιας αγοράς και πλέον με μια απλή αναζήτηση ο κάθε εργοδότης μπορεί να βρει ένα μεγάλο όγκο πληροφοριών για επαγγελματίες που αναζητούν, ή όχι , εργασία. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει όλοι να εκμεταλλευτούν την τεχνολογία και τις παρεχόμενες υπηρεσίες που βγαίνουν από αυτές, έτσι ώστε να δημιουργήσουν το κατάλληλο επαγγελματικό προφίλ τους. Ο Lou Adler, Career Expert, δίνει τις εξής συμβουλές σε όλους τους επαγγελματίες.
Αναπτύξτε το επαγγελματικό σας δίκτυο
Δημιουργήστε και εκσυγχρονίστε το προφίλ σας στο LinkedIn
Ποστάρετε τα επιτεύγματα σας στο Facebook και Twitter
Γίνετε μέλη σε μεγάλες Επαγγελματικές Ομάδες
Παρακολουθήστε σεμινάρια και συνέδρια για να δικτυωθείτε
Δημιουργήστε μια προσωπική ιστοσελίδα
Έχοντας τα μηνύματα από τους “top influencers” είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει χρόνος για εφησυχασμό και θα πρέπει να εκμεταλλευτούν όλοι  την τεχνολογία και κυρίως τα σοβαρά εκπαιδευτικά ιδρύματα που στόχο έχουν να γεφυρώσουν το κενό μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, η αγορά δύσκολη και είναι απαραίτητο  να βελτιώνουμε και να αναπτύσσουμε συνεχώς τις γνώσεις και την προσωπικότητα μας


Λάμπρος Γατσώρης, PhD cand, Mphil, MBA 
Programme Leader, School of Business | Mediterranean College