Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

Άρθρο των καθηγητών κ.Πηταράκη και κ.Καρακώστα της Σχολής Μηχανικών του Mediterranean College Θεσσαλονίκης

Workshop _ space and design _Mediterranean College

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα design, οργανώθηκε ένα workshop με τίτλο “space and design”, ενταγμένο στα πλαίσια του XINIS EDUCATION FESTIVAL, μια συνεργασία μεταξύ των σπουδαστών του τμήματος civil engineering του Mediterranean College και των καθηγητών του παραπάνω τμήματος Μάριο Καρακώστα (αρχιτέκτων μηχανικός) και Μίνα Πηταράκη (αρχιτέκτων μηχανικός).
Το workshop πραγματοποιήθηκε στο χώρο του art house (café/bar) και διήρκησε δύο μέρες, την πρώτη πραγματοποιήθηκε η κατασκευή και τη δεύτερη η τοποθέτηση αυτής μέσα στον χώρο και η παρουσίαση στο κοινό.
  
Το  workshop εστίασε στην κατανόηση της σχέσης μεταξύ κατασκευής -  χώρου, πως προκύπτει δηλαδή μια κατασκευή, χρησιμοποιώντας ένα σχεδιαστικό πρόγραμμα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον χώρο μέσα στον οποίο θα τοποθετηθεί καθώς και τους βασικούς κανόνες αισθητικής.

Στόχος του workshop ήταν να αντιληφθούν οι σπουδαστές τα στάδια προετοιμασίας και υλοποίησης ενός project, από τον σχεδιασμό έως την κατασκευή, από την κεντρική ιδέα έως την εφαρμογή αυτής στην πράξη.
Τα στάδια τα οποία πραγματοποιήθηκαν αναλυτικά είναι τα εξής:
-        ανάλυση του χώρου
-        κεντρική ιδέα κατασκευής
-        σχεδιασμός μέσω του προγράμματος rhinoceros
-        κατασκευή των επιμέρους στοιχείων και σύνθεση του τελικού
-        τοποθέτηση - στήριξη της κατασκευής στο χώρο.
  
Η κεντρική ιδέα προέκυψε από τα ύψη του χώρου και τα διάφορα αντικείμενα που υπήρχαν μέσα σε αυτό. Χρησιμοποιώντας λοιπόν κάποια σχεδιαστικά εργαλεία-εντολές του προγράμματος δημιουργήθηκε μια επιφάνεια μέσα στο χώρο, η οποία αναλύθηκε σε ένα ανάπτυγμα τριγώνων διαφορετικών διαστάσεων.

Στην πορεία κόπηκαν όλα τα παραπάνω τρίγωνα, ενώθηκαν μεταξύ τους με λάστιχο και προέκυψε η επιφάνεια που είχε σχεδιαστεί.

Η συνολική τελική κατασκευή κρεμάστηκε από την οροφή του χώρου και τεντώθηκε από διάφορα σημεία, ώστε να προκύψει ακριβώς η αρχική μορφή σχεδίασης.
Η συμμετοχή των σπουδαστών ήταν ενεργή σε όλα τα στάδια της κατασκευής. Η συμμετοχή αυτή αναλύεται σε δημιουργικότητα, αντιμετώπιση κατασκευαστικών προβλημάτων και συμβολή στο τελικό αισθητικό αποτέλεσμα. Το αποτέλεσμα της συμμετοχής τους κάλυψε τον βασικό στόχο του workshop, αφού χρησιμοποιήθηκε me επιτυχία ο δημιουργικός τρόπος εκπαίδευσης ώστε να παραχθεί ένα αντικείμενο design που να καλύπτει τις αισθητικές απαιτήσεις ενός χώρου café/bar.