Δευτέρα, 26 Μαΐου 2014

«Personal Branding» του κ.Λάμπρου Γατσώρη

Ο χώρος εργασίας και γενικότερα η αγορά έχει δεχθεί ραγδαίες αλλαγές τα τελευταία 10 χρόνια, ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης αλλά και εξωγενών παραγόντων, όπως η παγκοσμιοποίηση, η τεχνολογική εξέλιξη, η αναπροσαρμογή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, παράγοντες που επηρεάζουν τόσο την προσωπική όσο και την προσωπική ζωή όλων.
Ο ανταγωνισμός των εταιρών για την βιωσιμότητά τους και την αύξηση του κέρδους έχει γίνει αδυσώπητος ενώ, ενώ βασική απόρροια  της κρίσης ήταν το κλείσιμο πολλών μικρο- μεσαίων επιχειρήσεων. Ο αυξημένος αριθμός απολύσεων, παραιτήσεων, αποχωρήσεων με  εθελούσιο χαρακτήρα κατέστησαν τις ελάχιστες προσφερόμενες θέσεις εργασίας  τρόπαια της επιτυχίας για οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο.
Το Personal Branding ως ιδέα – θεωρία μετρά λίγα χρόνια ζωής, συγκριτικά με άλλα παλαιότερα εργαλεία στο χώρο του Business.  Η άνοδός του έγινε κυρίως μέσα από ένα άρθρο του Tom Peters με τίτλο, ‘The Brand Called you” το 1997, το οποίο πραγματεύεται την ανάγκη του εν δυνάμει εργαζομένου/ υποψηφίου να διαχειρίζεται  και να παρουσιάζει τον εαυτό του ως ένα Brand, με σκοπό να ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους.
Για να πετύχει τη διαφοροποίηση από το πλήθος πρέπει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά (ηλικία, γνώσεις, εμπειρία, εμφάνιση, δεξιότητες, γνωριμίες) να ενσωματωθούν στην εικόνα Brand , ώστε να ξεχωρίσει επιτυχώς. Το στοίχημα είναι να διαφοροποιηθεί και να πείσει ότι έχει το «πακέτο», αυτό δηλαδή που χρειάζεται μια εταιρεία για να τον επιλέξει για τη διεκδικούμενη θέση. Ή για να επιλεγεί για την επιδιωκόμενη θέση.
Το Personal Branding έχει στόχο να βοηθήσει τον κάθε ένα από εμάς να τονίσει και να αναδείξει σωστά τη διαφορετικότητά του σε σχέση με τους υπόλοιπους, έτσι ώστε να κερδίζουμε βήμα βήμα τις ευκαιρίες για την εκπλήρωση των επαγγελματικών στόχων. Εάν κάποιος κατανοήσει τα δυνατά του σημεία, τις ικανότητες και δεξιότητές του, το ήθος και τις αρχές του, τότε μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα στοιχεία ως πλεονεκτήματα για να πετύχει τον στόχο  της διαφοροποίησης από το πλήθος. Μέσα από αυτό θα μπορέσει να στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα για το ποιος είναι και τι μπορεί να προσφέρει.
Το ζητούμενο είναι ο τρόπος με τον οποίο φτάνει κανείς σε αυτό το σημείο, πώς δηλαδή θα κατανοήσει όλα τα παραπάνω στοιχεία, ώστε να δημιουργήσει το Personal Brand του και να το αναδείξει. To Personal Branding δεν είναι ένα εργαλείο που δημιουργείται από μόνο του. Απαιτεί πολλαπλά soft και hard skills εφόδια, όπως γνώση, σπουδή, εξειδίκευση, προσωπική ανάπτυξη, συναισθηματική νοημοσύνη, τα οποία για να αναπτυχθούν χρειάζεται επένδυση από πλευράς μας τόσο σε χρόνο αλλά και σε χρήμα. “Value for money”. Πρέπει δηλαδή ο καθένας από εμάς να επενδύσει στον εαυτό του, όπως ακριβώς κάνουν και οι εταιρείες για να ενισχύσουν το brand τους, διαδικασία κουραστική μεν ανταποδοτική δε.
Το Mediterranean College στο πλαίσιο της Κοινωνικής Εταιρικής Ευθύνης, έχει δημιουργήσει μία δράση για να δείξει τον δρόμο σε όποιον ενδιαφέρεται να χτίσει την εικόνα του με επιτυχία, μέσα από την επαφή του με στελέχη μεγάλων εταιριών, που είναι έτοιμα να καθοδηγήσουν δίνοντας τις απαραίτητες κατευθύνσεις, αναγνωρίζοντας παράλληλα τις δυσκολίες της καθημερινότητας που βιώνει ο κάθε ένας από εμάς. 

Λάμπρος Γατσώρης
Deputy Academic Director
Mediterranean College Thessaloniki

BSc MBA Mphil PhD (cand)